miercuri, 1 septembrie 2010

Suntem oameni si asta ne ocupa tot timpul

Oamenii, cea mai complicata specie de pe acest pamant. Nu incerca sa ii intelegi, nu am reusit nici eu, asa ca nu vad de ce ai reusi tocmai tu. De ce spun "tu" ? Pentru ca ma adresez tie, omului cu multe intrebari si putine raspunsuri. Intrebari avem cu totii, sa nu ti se para ca esti singura persoana care are multe intrebari fara raspuns sau care par fara sens, nu, ca tine suntem multi.
Scopul a ceea ce scriu acum e sa incerc sa iti arat ca viata nu e atat de rea pe cat pare. Te intrebi adesea ce faci cu viata ta? Ce rost mai are viata ta atunci cand esti dezamagit, tradat si ranit? De ce a fost asa si nu altfel? Ai multe regrete si pareri de rau? Regreti ca nu ai facut anumite lucruri? Nu mai regreta nimic! Viata are rostul ei. Iubesti, suferi, esti dezamagit. Dar nu e un capat de lume. Cineva mi-a spus odata ca nimeni nu e indispensabil cuiva, ca oamenii vin si pleaca din viata noastra, lasand intr-o balanta si amintiri frumoase si amintiri mai putin frumoase. Pretuieste-le tu pe cele frumoase. Nu mai privi in trecut parandu-ti rau pentru ce ai facut si ce nu ai facut.
Cine este vinovat? Nimeni. Vina este a nimanui. Cand acel nimeni va fi materializat intr-o persoana sau obiect, te rog sa te duci si sa ii dai o palma peste obraz, ca numai el e vinovat. Da-i si din partea mea.
Gresesti des? Nu-i nimic, toti o facem. Se spune ca experienta este numele pe are fiecare il da greselilor sale. Cu cat ai mai multa experienta intr-un anumit lucru sau situatie cu atat vei sti sa iti canalizezi furia interioara si sa iti raspunzi singur la toate acele intrebari care azi tu le numesti "fara raspuns".
Omul care sufera cu adevarat nu isi etaleaza lacrimile si nu isi afiseaza durerea. Am etalat multe lacrimi pana am inteles lucrul acesta, pana am inteles ca lacrimile mele nu aduc inapoi lucrul sau persoana pe care o doresc, lacrimile mele nu aduc nici macar soarele atunci cand ploua. Ele doar imi obosesc ochii... si imi uda barbia. Tu de ce ai plange?
Cum insusi marele poet romana Eminescu zice in "Glosaa" : "Vreme trece, vreme vine." Timpul. El e rezolvarea problemelor si intrebarilor tale. Acorda-ti un timp. Cand esti suparat,trist sau deznadazduit acorda-ti un timp numai pentru tine. Ia-o ca pe un exercitiu. Iesi afara din casa, indeparteaza-te de tot ce te face sa te simtit rau, de tot ce te intristeaza. Intalneste-te cu amicii tai la un pahar de vorba, plimba-te pe acolo pe unde niciodata nu te-ai plimbat. Elibereaza-ti mintea de toate gandurile negre care ti-au inundat-o in ultimul timp. Vei vedea ca merge... vei vedea cum ai sa realizezi putin cate putin ca toate problemele au o rezolvare si pentru tine, ca pe strada ta este si soare, nu sunt numai nori asa cum ai crezut.
Invata din toate sa nu privesti inapoi, iti faci numai rau. Nu mai regreta ziua de ieri spunand ca "ieri eram un om fericit...". Azi de ce nu poti fi? Sunt oameni si mai tristi si necajiti decat mine si decat tine, cel care citesti acum. Sunt oameni care nu au ce manca sau nu au un loc unde sa doarma. Si tu esti nefericit ca ti-a mers rau la serviciu azi? Ca banii nu ti-au ajuns sa iti cumperi masina aia ultimul racnet care ti-o doreai atat? Sau ca iubitul/ iubita te-a parasit spunand ca nu esti ceea ce isi dorea?
Fericirea ta o gasesti la tine. Deschide putin mai mult cufarul acelea unde ai incuiat-o. O vei gasi in cele mai simple lucruri. Fii fericit atunci cand mama te asteapta seara de seara acasa cu mancarea calda, atunci cand prietenii te suna doar pentru a vedea ce mai faci, fii fericit atunci cand asculti melodia preferata, fii fericit cand citesti asta.
Razi, bucura-te atunci cand cel mai bun prieten iti spune un banc, atunci cand impreuna vizionati un film, chiar daca nu se ridica la nivelul asteptarilor tale. Bucura-te ca ai alaturi pe cineva care te asculta, care iti cere ajutorul ori de cate ori are nevoie.
Incetul cu incetul imi vei da dreptate. Au disparut acele intrebari existentiale, si acea stare de discomfort creeata poate si de vremea rece de afara. Lista s-a mai micsorat, in curand o sa o rupi si o sa ii dai foc.
Pana atunci nu uita: suntem oameni, asta ne ocupa tot timpul....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Traiesc. Sau cel putin asa ma amagesc zi de zi. Iubesc, pacat ca decat eu.

Arhivă blog